ACARA: Diskusi Puisi Tiga Penyair



DISKUSI Kumpulan Puisi 3 Penyair yang membicarakan Perjalanan Salik karya Rahimidin Zahari; Suluk Cinta (Ridzuan Harun) dan Ingin Jadi Nasrallah (Faisal Tehrani) akan diadakan di Bilik Persidangan Utama Aswara, Kuala Lumpur, pada 11 Mei ini, jam 10 pagi.

Fakulti Penulisan, Akademi Seni Budaya dan Warisan Kebangsaan (Aswara) dalam satu kenyataannya berkata, diskusi itu akan menampilkan panel undangan Sasterawan Negara (SN), Datuk (Dr) A Samad Said; pensyarah Universiti Putra Malaysia (UPM), Prof Madya Arbak Othman dan penyair, Zainal Palit atau Zaen Kasturi.

“Diskusi ini diadakan sebagai salah satu bentuk pembelajaran melalui aktiviti perluasan Fakulti Penulisan yang menampilkan tokoh berpengalaman dalam dunia penulisan, selain daripada kuliah dan tutorial,” kata kenyataan itu melalui e-mel.

Selain itu, diskusi terbabit memberi peluang kepada pembicara untuk mengupas karya berkenaan dan mencurahkan ilmu berkaitan penulisan secara tidak langsung, sekali gus hasil perbincangan diharap dapat mematangkan pelajar dalam menghasilkan karya sama ada genre drama, cereka, puisi atau kritikan.

Maklumat lanjut hubungi Mohd Faizal Musa di talian 03-26975609 atau Mohd Ridzuan Harun (03-2697 1145).


Sumber: Berita Harian





Blog Widget by LinkWithin
top