Novel Baharu Ida Munira

BUDAK SPAN dan Kem Chimera (Siri 2)


Ida Munira Abu Bakar
PTS One Sdn Bhd
RM 13.50 / RM 15.50 (Sabah & Sarawak),
983-3654-95-9, 978-983-3654-95-6,
Tarikh Terbit: 21 Julai 2009


SINOPSIS

Budak Span dan Kem Chimera mengisahkan Bakti dan kawan-kawannya yang sungguh teruja hendak menyertai sebuah kem bina diri yang diadakan sempena cuti sekolah. Mereka semua benar-benar tertarik untuk menyertai kem itu bagi memenuhi waktu yang terluang dan menimba pengalaman. Malangnya, sejak hari pertama, kem itu sudah menunjukkan kelainan yang mencurigakan. Ramai peserta dihantar pulang semula dan hanya tinggal 20 orang peserta sahaja di kem itu. Kem itu menyeronokkan, yurannya murah tetapi menghidangkan makana nlazat bagi melekakan para peserta. Namun, Bakti dan Mimi mula menyedari ada yang tidak kena pada kem itu selepas kehilangan Norma dan Obie. Malah, mereka dapati sekurang-kurangnya seorang peserta hilang pada satu malam. Bakti mula menyiasat, dia bertemu dengan Chimera, makhluk air di Tasik Chimera, lalu mengetahui hal sebenar, dan berazam hendak menyelamatkan kawan-kawannya dan mangsa-mangsa ujikaji pasukan Gren. Kelebihannya yang boleh bertukar menjadi budak span banyak membantunya dalam misi menyelamat itu. Tetapi dapatkan dia menyelamatkan kesemua mangsa termasuk peserta dua tahun lalu? Atau hanya kawan-kawan baiknya saja? Apa tunggu lagi, dapatkanlah novel fantasi ini dengan segera!

(Ingin tahu mengapa Bakti digelar Budak Span? Dan peristiwa tragis pada tahun sebelumnya? Dapatkan Budak Span siri 1 iaitu Budak Span dan Kasut Saraf)




BUJANGKU SAYANG


BUJANGKU SAYANG
oleh Aida Munira/ Ida Munira
Terbitan BUKU PRIMA SDN. BHD
RM 10.00
Terbit : Jun 2009

BUJANGKU SAYANG mengisahkan Bujang, seekor anak beruang madu yang menjadi haiwan peliharan Asyraf. Bujang amat jinak dan akrab dengan Asyraf serta kawan-kawannya yang lain iaitu Ajit, Lili dan Amin. Mereka semua menyayangi Bujang. Walau bagaimanapun, kedatangan konvoi sarkas yang mahu membuat persembahan di Kampung Tuadang telah mengubah segala-galanya. Pada mulanya, Bujang mahu dibeli oleh orang terpengaruh dalam sarkas, namun keluarga Asyraf menolak kerana mereka begitu sayangkan Bujang. Malangnya, tidak lama kemudian seorang peduduk kampung mati akibat diserang beruang di pinggir hutan kampung itu. hasil siasatan mendapati kematiannya disebabkan oleh serangan binatang liar atau lebih tepat lagi beruang. Tidak semena-mena Bujang telah dituduh membunuh mangsa itu.

Jadi, adakah Bujang yang telah membunuh penduduk kampung itu? Adakah bapa Asyraf akan menjual Bujang kepada orang sarkas? mampukah Asyraf, Ajiy, Lili dan Amin lakukan sesuatu untuk menyelamatkan anak beruang madu tersebut?

1 komen:

D'Rimba said...

Comel.....Huhuhu...

Blog Widget by LinkWithin
top